Konverteringsoptimering

En afgørende komponent når du skal skabe vækst og udnytte dit fulde digitale potentiale.
Forside - Rådgivning - Konvertering

Få dine besøgende til at interagere

Hos Adhost hjælper vi dig med at konvertere besøgende til engagerede og betalende kunder, så du får mest muligt udbytte af dine investeringer i markedsføring og annoncering. I arbejdet med online marketing er der stort fokus på at øge volumen af trafik til et website eller en webshop.

Ofte investeres der i online annoncering, søgemaskineoptimering, sociale medier eller andre trafikskabende aktiviteter, men en øget mængde trafik er ikke nødvendigvis lig med vækst.

Fokus på konvertering

De rette strategier for SEO og Google Ads er i princippet spildte, hvis de besøgende på websitet ikke foretager et køb eller skaber en værdifuld interaktion. Derfor er det mindst lige så vigtigt at have fokus på konvertering, som det er at skabe trafik på et website – uden konverteringer er der ikke noget udbytte.

Opsæt sporing på dine vigtigste KPI’er

Konverteringsoptimering er ikke kun forbeholdt e-commerce-kunder. Al digital tilstedeværelse har et formål, som kan defineres i en række KPI’er. KPI’er er gode at bruge til at tracke, om de besøgende foretager den ønskede handling og kan eksempelvis dække over:
• Gennemført køb
• Tilmeldt nyhedsbrev
• Indsendt formular
• Tilmeldt event
• Besøgt forretningskritisk side (eksempelvis; kontakt)
• Set video
• Download af materiale

Nyhed 2023

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere

Strategisk arbejde med konverteringer

Der er flere faktorer, der spiller ind i et konverteringsforhold. Brugernes førstehåndsindtryk af websitet er afgørende for deres videre færden, men også faktorer som tryghed, professionalisme, design og brugervenlighed spiller en vigtig rolle.

Hos Adhost arbejder vi med strategisk konverteringsoptimering ud fra en treenighed bestående af teknik, webdesign og online marketing. Derved sikrer vi en maksimal konverteringsrate, der kan mærkes i kroner og ører. Al optimering foregår ud fra en datadreven tilgang, som består af eksempelvis webanalyser, splittest, brugertest og usabilityanalyser. Vi benytter altid de nyeste statistiskværktøjer, som hjælper med at foretage objektive vurderinger af de meningsfulde optimeringstiltag.

Skab overblik og se resultater

For at kunne fokusere på salg og konvertering er det vigtigt at skabe overblik over, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Det er en stor fordel at få hjælp til at indsamle data og lave strategier, der bygger på målbare og kvalificerede metoder, når der skal træffes beslutninger om optimering.

Søren Vigsø Morthorst

Senior Digital Designer
+45 22 56 58 57 eller [email protected]

Nyhed 2023

Adhost|FLEX

Adhost lancerer markedets bedste og mest fleksible bureauaftale.

Læs mere